Registrer  |  Hjelp  |  Søk  |  Medlemsliste  |  Grupper  |  Logg inn 



Svar på tråden
  
Løytnant
Løytnant

Registrert: 11.02.2007
Innlegg: 173
Bosted: ålesund/longva
Svar med sitat
Lovde vel og legge ut bilder av tanken, bedre seint en aldri..


_________________
porsche 924, buick electra 225, acura integra GSR, 70`chevrolet chevelle
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Rogne Send en privat melding Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
  
Løytnant
Løytnant

Registrert: 11.02.2007
Innlegg: 173
Bosted: ålesund/longva
Svar med sitat
Kåm en ny pakke på døra denne uka, nye batterikabler, og ny msd starter.





starter blei montert, ny peilepinne til girkassa, og nye batterikabler blei lagt opp og hovedstrømsbryter blei montert, laga en brakett til og montere hovedstrømsbryteren på.







det blei også byttet varmeapparet register, da en nippel på dette knakk under montering av motor. varmeapp motoren blei også bytta i samme slengen. ellers så blei panser og fånger montert og det blei tatt en litn prøvetur, der det blei konstatert at girkassa ikkje ville gire opp og ei kjølevannslekasje i termostathuset.
kåm på at det var glømt og montere vakumslangen til kassa så det blei lagt opp nytt. termostathuset må byttast for der er det ei sprekke...
fekk prøvekjaurt en tur etter eg la oppå vakumen til kassa og då gira den fint. ellers so funka alt sm det skal. og bilen virka nokke kvikkare etter og ha fått skikla tenning. ska bli kjekt å teste på stripa til sommern Very Happy










_________________
porsche 924, buick electra 225, acura integra GSR, 70`chevrolet chevelle
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Rogne Send en privat melding Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
  
Kaptein
Kaptein

Registrert: 02.03.2009
Innlegg: 230
Bosted: Haramsøy
Svar med sitat
Hvor kjøpte du lakken ifra?
Hadde tenkt å hapå et strøk på min motor også Razz

_________________
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Jann Send en privat melding MSN Messenger-adresse
  
Løytnant
Løytnant

Registrert: 11.02.2007
Innlegg: 173
Bosted: ålesund/longva
Svar med sitat
Jann skrev:
Hvor kjøpte du lakken ifra?
Hadde tenkt å hapå et strøk på min motor også Razz


www.gasolin.no

_________________
porsche 924, buick electra 225, acura integra GSR, 70`chevrolet chevelle
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Rogne Send en privat melding Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
 bli nå pjaska litt uti garasjå.. 
Løytnant
Løytnant

Registrert: 11.02.2007
Innlegg: 173
Bosted: ålesund/longva
Svar med sitat
e vel på tide med ei lita oppgradering, he nå fått gjort litt meir på biln.
he fått bytta lyktehusa, bytta park/blinklys i fram fangern, bytta luftfilter og luftfilterhus, customisert og montert ny viskermotor,og bytta termostat, og termostat hus..
No har eg plukka ned bensintanken igjen, pga ei lita bensinlekasje so gjor at flagge bjønt å flakne ta, he fått tetta holet i tanken (trur eg) og fått bjønt og lakke oppigjen flagge..

slenger med nokre bilder av det som eg har bilder av.









_________________
porsche 924, buick electra 225, acura integra GSR, 70`chevrolet chevelle
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Rogne Send en privat melding Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
   
Annonsør


  
Fenrik
Fenrik

Registrert: 04.09.2010
Innlegg: 94
Bosted: Skaret, Haramsøy
Svar med sitat
Blitt flott dinna biln her du! ka bil so stend på siå ta nå ? :p

_________________
Sigbjørn Klokk
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av sigbjørn Send en privat melding MSN Messenger-adresse
  
Løytnant
Løytnant

Registrert: 11.02.2007
Innlegg: 173
Bosted: ålesund/longva
Svar med sitat
sigbjørn skrev:
Blitt flott dinna biln her du! ka bil so stend på siå ta nå ? :p


joda satsa på d bli bra t slutt, buicken so stend ribba vesiå ta, http://seasidecustom.diskusjonsforum.no/seasidecustom-about84.html

_________________
porsche 924, buick electra 225, acura integra GSR, 70`chevrolet chevelle
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Rogne Send en privat melding Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
  
Site Admin
Site Admin

Registrert: 03.01.2007
Innlegg: 711
Bosted: Longva
Svar med sitat
Lækkert!!

Kor var det tanken lak??

_________________
Mvh
Trond Ravnestad

Volvo PV 544 - Volvo 850 - Volvo V70 - VW Boble Roadster (Fiona)
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Mr PV Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
  
Løytnant
Løytnant

Registrert: 11.02.2007
Innlegg: 173
Bosted: ålesund/longva
Svar med sitat
Mr PV skrev:
Lækkert!!

Kor var det tanken lak??


lak mellom tanken og påfyllingsrøre, samme plassen so gamletanken..

_________________
porsche 924, buick electra 225, acura integra GSR, 70`chevrolet chevelle
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Rogne Send en privat melding Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
  
Løytnant
Løytnant

Registrert: 11.02.2007
Innlegg: 173
Bosted: ålesund/longva
Svar med sitat
Her var det vist lenge siden siste oppdatering. men det vil ikkje sei att det ikkje har vert gjort noe med chevyn.
så får prøve og ta ei kjapp opdatering for dei siste åra..

det har sjedd litt på chevelle fronten siden sist, for og starte i en ende så kan oss bjønt me maskinromme.
etter att motoren fekk seg ei opprustning tiligere i tråden her fungerte den meget godt ei lita stond.
etter ei stund begynte oljetrykket og kødde, hadde trykk når motorn var kald men mista mesteparten når oljen ble varm. trykke kåm tilbake når eg hadde turtall på motorn men forsvant på tomgang.

så eg bestilte ny oljepumpe og levde i trua på att den var defekt.Når pompa dukka opp blei motorn plukka ut og bunnpanna plukket ned, men når eg fann stålspon og småbiter i oljepanna blei eg litt skeptisk. så topper veiv og stempel ble plukket ut og det blei konstatert at berelagera på veiva var defekt og noe riper i 2 sylindervegger.

Så da var det bare og sette seg på nettet begynne og sjekke etter deler, noe som ikkje er så heilt enkelt når man ikkje er sikker på ka motor det egentli er og ka deler som står der fra før..
det blei sjekka litt her og sjekka litt det, sjekka litt priser på borring og polering her og der å litt her igjen.

Etter en del søking å leiting blei søke heller retta mot nye motora, etter mykje tenking å søking ble det bestemt att det mådde bli en ny 502 motor. i og me att bilen blei registrert som c-50270 (chevrolet/chevelle-502cid/hk 1970mod) så hadde eg egentli ikkje nokke valg.
legger ved noen bilder av gamle motorn, og kommer tilbake til ny motorn i eit nytt kapittel.




Sist endret av Rogne sø. mars 31, 2013 22:50, totalt endret 1 gang

_________________
porsche 924, buick electra 225, acura integra GSR, 70`chevrolet chevelle
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Rogne Send en privat melding Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
 ny motor 
Løytnant
Løytnant

Registrert: 11.02.2007
Innlegg: 173
Bosted: ålesund/longva
Svar med sitat
Etter en del forsinkelser kåm det en ny motor borti garasjå. Å i samme slengen kåm ei ny girkasse.
Som sagt så falt valget på en GM performance ZZ502. den har en toppefekt på 502 hk og 765nm.
girkassa er ei th350 kasse som skal ver god for 650 hk

motorn blei bestilt med moroso bunnpanne, slik eg slipper og slå høl i panna før 3. gang.
Etter att motorn kåm i garasjå var det barre og kåme i gang og skru.
det blei satt i nye motorfester og motor og girkasse blei sett inn.
etter att alt var på plass fann eg ut att mellomakslingen blei for lang i forhold til den nye girkassa. på grunn av dårleg tid til hunderfossen treffet blei gamle akslingen kappet og forlenget på garasjegolvet. dette vart sjølvsagt ikkje heilt bra men det fikk duge til eg fikk bestilt en ny.
samtidig som motor og gir blei montert ble det byttet til alu radiator og bygd om til elekriske vifter.

Etter noen små prøverunder på øya med diverse problem som dukket opp underveis og som ble fikset etterkvart blei det og sette kurs mot hunderfossen. det blei lagt inn en snartur innom gmg service i ålesund for og få finjustert tenning og førgasser før turen gjekk videre mot hunderfossen. motor og gir fungerte heilt fint både fram og tilbake igjen vist an ser bort fra en stopp i brusdalen som skydtes tom bensintank. og en del vibrasjona i bilen når man bikka 60-70km/t, som skyldes den heimelaga mellomakslingen.

Etter att eg kom heim frå hunderfossen blei det bestilt ny mellomaksling som skal tøle effekta av ny motorn.
mellomakslingen kåm og var bestilt for lang så den mådde sendes i retur og få korta den inn. når den da kåm igjen passa den fint oppi, og og vibrasjonane i bilen var borte.
men da blei det oppdaga slakk i lagere på pinjongen i bakakseln, dette kom sikkert av ubalansen i gamleakslingen.

Ny innmat til bakaksel blei bestilt. i samme slengen blei utvekslinga i akslingen bytta for og få ned turtallet under kjøring.utvekslinga blei byttet fra 3,73:1 til 3,08:1. noe som reduserte turtallet med 7-800 rpm når eg ligg i 80km/t.

Mens bilen stod i påvente av ny motor blei det tatt ei shining av bagasjerommet. dette ble bygd i litex våtromsplater som eg kledde med grå skai.

Legger ved noen bilder av motor og andre ting eg kan ha bilder av. og kommer tilbake med eit nytt kapittel om det som foregår i garasja no.









_________________
porsche 924, buick electra 225, acura integra GSR, 70`chevrolet chevelle
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Rogne Send en privat melding Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
 oppgradering til Pro touring 
Løytnant
Løytnant

Registrert: 11.02.2007
Innlegg: 173
Bosted: ålesund/longva
Svar med sitat
Nå er det understellet som står for tuf og oppgradere. Det blei bestilt komplett understell fra hotchkis nokke som skal ver av det likaste du får av "bolt on" oppgraderinger.
Det settet bestend av alt av bærearmer stag dempere og fjøre som er på bilen.

Det blei starta og demontere framme først og alt av nye deler passet rett oppi. dette er skikeleg kosejobb da det er bare og raske ned alt gammelt og montere nye flotte deler.
så etter en dag i garasja og noen timer utover natta var alt i forstillinga montert og demonteringa av bakenden påbegynt.

D bakakselen blei plukket ned for og klare og bytte opphengsforingene. og da blei det oppdaget noen små rust hol idørken over akslingen.
Eg kåm til att eg ikkje kunne montere sammen igjen før eg hadde fikset rusten. så eg bestemte meg for og sveise det som eg viste om av rust på bilen når eg først hadde plukket ned. alt interiør ble plukket ut og det var bare og sette i gang og kappe og sveise.
etter kvart som eg kappet og sveiste dukket det opp litt meir he og litt der osv... sånn som det bruker å ver når en først bjønt å plukke i en gammal bil. Men etter 2-3 dager med kapping og sveising var alt av rust i dørken borte, det blei vasket med ferro bet og smurt med ovatrol før det blir lakkert med godmaling. skal etter vert få på et lag med tectyl under.

når all rust var vekk og lakken ferdig tørket ble bakaksel monter igjen med alt av nye stag dempere og fjører.
Og når alt interiør først var ute blei heile dørken kledd med vibroplast dempematter.

Det ble også byttet styresnekke til ei cpp 500 serie snekke med 12:1 utveksling. samta att alt av styrestag og armer er blitt byttet.




















_________________
porsche 924, buick electra 225, acura integra GSR, 70`chevrolet chevelle
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Rogne Send en privat melding Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
 Nye instrument 
Løytnant
Løytnant

Registrert: 11.02.2007
Innlegg: 173
Bosted: ålesund/longva
Svar med sitat
Sammtidig som understelle dukka det opp en pakke til. det var nytt instrumentpanel med nye målere.
når understellet var på plass starta eg og demontere dashbordet for og montere nytt panel.
det viste seg og bli en del meir jobb en eg hadde sett for meg da det ikkje var bare og kappe litt og sette i nytt. etter mykje kapping i orginal panelet sat eg igjen me bare noen små biter. såg litt svart på ting der og da.
Men etter en del fundering så begynte ting og passe noen lunde sammen.
Har fått koblet opp alt av ledninger på instrumenta og fått koblet resten til det orginale ledningsnettet og til forsjellige følere på motor og kasse.
Det står igjen litt tilpassing for og få sjølve panelet til og passe men det skal vel gå greit med tid og stunder.
venter nå på en del nye brytere og sånt så regner med og få på plass det neste helg.










_________________
porsche 924, buick electra 225, acura integra GSR, 70`chevrolet chevelle
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Rogne Send en privat melding Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
 Då var det vinter igjen:) 
Løytnant
Løytnant

Registrert: 11.02.2007
Innlegg: 173
Bosted: ålesund/longva
Svar med sitat
Då var vintern godt i gang igjen og varmepompå jobba før fult i garasjå. He blitt Dårla me oppdateringa so fer prøve å oppsumere litt.

før å starte der d stoppa sist, so blei det nye instrumentpanele satt i, og for å på i det så mådde eg kappe sønt mesteparten an orginal dashen.
Når eg fikk kappa nokk til og få inn panele so blei passforma nokke londe men ikkje bra..
so viste det seg att det panele eg hadde ikkje var til det dashbordet eg har, så da var det kansje ikkje så rart att det ikkje passa 100% men merkli nokk så blei resultate brukbart til og kjøre med det ut sesongen.
Men det var ikkje godt nokk etter min meining så nytt komplett orginal dashbord blei bestilt, samtidig så eg fikk tak i nytt custom panel som sku passe den dashen.

Så når vintern nerma seg blei det bestilt inn nytt ledningsnett under dashen slik alt sku bli på stell der. deet blei også bestilt inn 2 stk bredbåndslamda så eg sku ha i dashen så eg fikk montroll over bensin/luft blandinga. for og få justert gassert rett og forhåpentli vis få lavere bensinforbruk. Det blir okså satt inn oljetemp måler og gir olje temp måler.

Då va det vinter å dashen sku byttes ut, men det viste seg att eg hadde bestilt feil ledningsnett og hadde fått komplett sett til hele bilen.
Da var det berre en ting og gjer, å det var å hive seg rondt å raske vekk resten ta ledningane for og bytte ALT.
Dette blei en stoor jobb, å mykje tenking å kløing i haude. men no bjønt ting å nerme seg slutten å for håpentli vis vil ting fungere når eg er ferdig.

So var det klart for og få inn nytt dash, va steikje flott det nye orginale så var litt surt å bjønt å kappe det høl i det før og få plass til instrumentpanel og ekstra målere.
Men etter litt kapping og filing blei d bra til slutt.

Har også byttta ut dei orginale sparkepanela med nye custom panel med høgtalere. virker som og ver god kvalitet og passforma var heilt knall:)
























Very Happy Very Happy

_________________
porsche 924, buick electra 225, acura integra GSR, 70`chevrolet chevelle
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Rogne Send en privat melding Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
  
Løytnant
Løytnant

Registrert: 11.02.2007
Innlegg: 173
Bosted: ålesund/longva
Svar med sitat
Glømte bilde av sparkepanela, så dei kjem her Very Happy

Har også blitt bytta foringer mellom karrosseri og ramme, der er 7 foringer på hver side av bilen.
2 foran hjula 3 mellom hjula og 2 bak hjula.
Når eg begynte å sku bytte foringene så fann eg ut att 2 av foringene mellom hjula mangla, 1 på hver side.
Når eg kjika litt nermere etter på resten såviser det seg att dei 4 andre foringane mellom hjula var der men manglet bolt, so med andre ord so har meste parten av bilen bare løgge løst oppå ramma. så da var det bare å løyse dei boltane som var der og jekke opp bilen på eine sida, pøte ut gamle foringa og sette på plass nye poly foringer. sette i bolter og gjør det samme på andre sida.
Dette var egentli en temla kurant jobb, men litt arbeid mådde det nå bli, 2 av mutterane som er innebygd i dørken på bilen var løs så eg mådde kappe hol i dobbeldørken og sveise fastr mutteren før eg fikk skrudd fast boltane. menmen med vinkelsliper og sveiseapparat gjeng alt:)













_________________
porsche 924, buick electra 225, acura integra GSR, 70`chevrolet chevelle
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Rogne Send en privat melding Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
Du kan starte nye tråder
Du kan svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger
Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 1 time (norsk tid)  
Side 2 av 3  

  
  
 Svar på tråden  

Søk blant norske bedrifter på io.no