Registrer  |  Hjelp  |  Søk  |  Medlemsliste  |  Grupper  |  Logg inn 



Svar på tråden
 Zeta's ITR #2113 
Sersjant
Sersjant

Registrert: 04.11.2007
Innlegg: 44
Bosted: Tresfjord
Svar med sitat
Ble oppfordret til å lage en tråd på forumet her, for lenge siden. Så bedre sent en aldri Smile

Her er lista over ting som er gjort med bilen sålangt:

Bilen er altså en 1999 Honda Integra Type R

Motor

Chippet P28 ecu med conversion harness
Buddyclub spec 3+ kammer og buddyclub justerbare kamdrev
ARP Head studs
Mugen toppakning (hever komp. 0,3)
Neddreid reimhjul, fjernet servo.
Mugen airbox
Samco innsugsslange
Toda Racing header
Idol custom catback
Cat. erstatter
Fastline Performance oil pan baffles
Endyn breather kit
Outlaw Engineering spacer kit
Mocal termostatstyrt 19 raders oljekjøler
Autometer oljetemp måler


Drivverk

Toda Svinghjul
OEM clutch lamell med Action trykkplate
Orginal girkasse med lavere utveksling på 4 og 5 gir.
Prothane shifter bushings
Fastline Performance shifter (såkalt 'Scania girstang, en skjønner det når en ser den Smile)

Understell, dekk og felg

Mugen tårnbeinstag bak
Mugen motorfester
OEM fjører
Gule koni dempere
Omnipower camberkit
15" Volk racing TE37 med Toyo Proxes R888 semislicks
15" Orginale Enkei felger med piggfrie vinterdekk
15"Orginale Enkei felger (lakket slikematt svart) med Toyo Proxes R888 semislicks (banefelgene mine Smile )

Bremser

Hverdag:

OEM skiver med Cobalt Friction/OEM bremseklosser

På bane:

Powerslot bremseskiver foran/OEM bak, HAWK HP+ bremseklosser

ATE Super blue bremsevæske
Russel stålomspunnede bremsslanger

Bilstereo

Stinger SPV-35 batteri
Alpine CDA-9835R
Alpine KCA-420I Ipod interface adapter
Soundstream TRC6 frontsett
Audison LRX 4.1
Hertz "8 sub i fabrikkbygdkasse
Brownbread i dører

Bilen er tunet med Crome hos Bjørnstad bil, resultatet ble 189,6 whp - 163,4 Nm





Planer framover:

Bilen skal hellakkeres iløpet av vinteren og nye felger er på vei fra Japan.
Har også litt annet som er på vei med båt fra USA, men det holder jeg for meg selv enda Wink
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Zeta Send en privat melding
  
Sersjant
Sersjant

Registrert: 04.11.2007
Innlegg: 44
Bosted: Tresfjord
Svar med sitat
diverse bilder



















På bane











Etter en liten tur UTENFOR banen Smile

Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Zeta Send en privat melding
  
Sersjant
Sersjant

Registrert: 04.11.2007
Innlegg: 44
Bosted: Tresfjord
Svar med sitat
Litt flere bilder:







Testing av aks (vel å merke med fullastet bil)



VTEC FTW!



Her er forresten mer info om mye av de modifiseringene som er gjort http://www.kvien.no/integra/html/min_integra.htm (skrevet av forrige eier)
Forøvrig en side som kan være veldig nyttig for alle som kjører Integra

Tror jeg trygt kan si att denne bilen er den mest dokumenterte ITR her til lands. Har prøvd å fortsette arbeidet jeg også, og har bl.a komplett historikk
på drivstoff forbruk, utgifter osv fra mars 2003 og helt fram til dags dato. Kjekt å ha Smile
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Zeta Send en privat melding
  
Korporal
Korporal

Registrert: 04.01.2007
Innlegg: 12
Bosted: Parken, Longva
Svar med sitat
Heyhey! Konge Ole!! Litt sintare denna enn 140'ane mine Wink På tide å få vist'n fram på forumet!
Må skli de ei runde utover på møtet i mårgå og myse litt!

_________________
142, 144, krokan og muskelservo
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av SnurreCoil Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
  
Løytnant
Løytnant

Registrert: 11.02.2007
Innlegg: 173
Bosted: ålesund/longva
Svar med sitat
gromvågn jah Cool

_________________
porsche 924, buick electra 225, acura integra GSR, 70`chevrolet chevelle
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Rogne Send en privat melding Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
   
Annonsør


  
Site Admin
Site Admin

Registrert: 03.01.2007
Innlegg: 711
Bosted: Longva
Svar med sitat
Hei!!
Kjekt å sjå skuta di på forumet "feit" bil!!
Og berre slik at du veit det... mykje dokumentasjon, det likar vi her på forumet!!
Så berre fortsett det gode arbeidet.

_________________
Mvh
Trond Ravnestad

Volvo PV 544 - Volvo 850 - Volvo V70 - VW Boble Roadster (Fiona)
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Mr PV Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
  
Site Admin
Site Admin

Registrert: 03.01.2007
Innlegg: 184
Bosted: Ålesund
Svar med sitat
Velkommen til forumet.
Kul bil! og ikkje minst heftig motorlyd!
Digger lyden når vtecen slår inn!

_________________
Freude am Grazatfahren!

BMW 318tiA Compact 96
Volvo XC60 09
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Helge Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
  
Sersjant
Sersjant

Registrert: 04.11.2007
Innlegg: 44
Bosted: Tresfjord
Svar med sitat
Helge skrev:
Velkommen til forumet.
Kul bil! og ikkje minst heftig motorlyd!
Digger lyden når vtecen slår inn!


Takk for det! Ja, den lyden er noe for seg selv! Wink

Har som sagt bestilt litt forskjellig deler til bilen, og i dag kom første pakke. Skulle egentlig
være 2 stk, men den andre har blitt liggende igjen på posten i Molde. Satser på den kommer i morra.






Det her er altså Full Race pro street traction bar.

Jeg hadde egentlig bestilt og betalt for en annen versjon av denne traction bar'n, som også har et ekstra motorfeste (som kan fjernes).



Det som er genialt med det her, er att det veldig enkelt kan fjernes og f.eks kun brukes på banekjøring. Å kjøre med dette 5. motorfestet
til "vanlig" er nok litt for brutalt. Har kontaktet selger ang. det her og håper jeg kan få ettersendt de delene jeg mangler. Det vil kreve litt sveising
for å lage en brakett, men det skal gå greit.

Funksjonen til en traction bar er enkelt sagt å låse bevegelsen fram-tilbake i nedre bærearm, og unngå b.la wheel hop.
Selv om jeg kjører med semi slicks både til vanlig og på bane, opplever jeg wheel hop og
generelt endel hjulspinn. Erfaringene til de som kjører med denne er att wheel hop så godt som blir eliminert, bedre aks (p.g.a bedre veigrep)
samtidig som stabiliteten under aks og brems blir mye bedre. Ikke dumt når en skal kjøre hardt på bane Wink

I praksis kan en oppnå det samme med å bytte til metal spherical foringer, men så vil en gjerne beholde tenna en god stund enda da Laughing

Forøvrig så har jeg bestilt også et komplett sett med nye foringer til bilen



Dette her er ikke poly foringer, men gummi foringer som er noe stivere enn de orginale. Foringene til Integra Type R er i utgangspunktet rimelig stive, så det her skal bli mer en stivt nok. Et annet alternativ hadde vært Mugen foringer, men da kunne jeg doblet prisen noen ganger.. Rolling Eyes

Alt i alt, me de her oppgraderingene skal det ihvetrfall gå unna på bane til sommeren Smile
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Zeta Send en privat melding
  
Site Admin
Site Admin

Registrert: 03.01.2007
Innlegg: 711
Bosted: Longva
Svar med sitat
Hei igjen
Kjekt med nye deler og kjekt og lese oppdateringane dine... "Keep up the good work!!"
Blir spennande og sjå om endringane gir resultat på bana.... og det gledar eg meg til å kunne lese
om her på forumet Wink

_________________
Mvh
Trond Ravnestad

Volvo PV 544 - Volvo 850 - Volvo V70 - VW Boble Roadster (Fiona)
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Mr PV Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
  
Site Admin
Site Admin

Registrert: 03.01.2007
Innlegg: 184
Bosted: Ålesund
Svar med sitat
Fant noe arti på badet ista...


_________________
Freude am Grazatfahren!

BMW 318tiA Compact 96
Volvo XC60 09
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Helge Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
  
Site Admin
Site Admin

Registrert: 03.01.2007
Innlegg: 711
Bosted: Longva
Svar med sitat
HE HE.... Mr. Green

_________________
Mvh
Trond Ravnestad

Volvo PV 544 - Volvo 850 - Volvo V70 - VW Boble Roadster (Fiona)
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Mr PV Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
  
Sersjant
Sersjant

Registrert: 04.11.2007
Innlegg: 44
Bosted: Tresfjord
Svar med sitat
Pokker, var ikke meningen att det der skulle komme ut Laughing

Seriøst, brukernavnet mitt har nok et helt annet opphav...

I dag var det igjen pakke på døra. 2 stk. faktisk (men det ene var "kun" et armbåndsur).

Dobbelt så stor pakke i dag Very Happy



Og her er innholdet:









Må nok innrømme att jeg enda er en liten "styling hore" enda Laughing

Det her er var solgt som ekstrautstyr til Honda Integra i statene når bilen var ny. Det var ikke så stor etterspørsel
når det var solgt nytt, men de siste årene har prisnivået på de sideskjørta og de ekstra delene til bakfangeren steget voldsomt.
Er usikker på hva det kostet nytt når det kom ut, men nå går sånne sett (i god stand) for 1000-1200 dollar! Shocked

Det jeg har kjøpt er er replika sett som skal smettes over sideskjørta som allerede er på bilen min. Tidligere har det bare vært
mulig å skaffe replika i glassfiber, og passformen har vært så som så. Litt tilfeldig tidligere i høst kom jeg over
en produsent som hadde begynt å produsere de her i ABS plast og ryktene tilsa att passformen var knall. 300 dollar var heller ingen avskrekkende pris.
Det går tregt å sende pakker sjøveien med Jetcarrier da (1 1/2 mnd), men til slutt kom det fram.

Her er et eks. på hvordan det ser ut når det er ferdig montert:



Jeg er litt usikker på når jeg kommer til å montere de, da jeg planlegger å ta hellakkering i samme slengen. Sannsynligvis begynner jeg
å skifte ut foringer også, før jeg går videre med eksteriøret.

Forresten, om noen har gode tips til folk som lakker bil (gjerne til "spessialpris" Wink ) , så ikke nøl med å gi meg et hint.
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Zeta Send en privat melding
  
Korporal
Korporal

Registrert: 04.01.2007
Innlegg: 12
Bosted: Parken, Longva
Svar med sitat
Konge Ole! Detta ser bra ut! Må ha me ein tur heimover og myse snart! Cool

_________________
142, 144, krokan og muskelservo
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av SnurreCoil Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
  
Sersjant
Sersjant

Registrert: 04.11.2007
Innlegg: 44
Bosted: Tresfjord
Svar med sitat
2 bilder fra torsdag:

Nyvaska bil



Dynotest på Glomset



Resultatet ble 173 whp og 152 Nm.
Forrige eier testet bilen min på samme type dyno med 182 whp og 164 Nm. Det var før bytting av kammer,kam drev og tuning, så en kan nok
si att denne rulla er streng, og att en også ikke kan sammenligne resultat fra samme type rulle engang.

Moment kurva viser faktisk lavere tall gjennom hele registeret med dagens oppsett. Shocked
Det vet jeg ikke stemmer, for bilen fikk et veldig merkbart sterkere mellomregister etter kam bytte.

De forrige tallene jeg hadde på Dynapack'n til Bjørnstad viste forøvrig 189,6 whp og 163,4 Nm


En intressant ting dog:

Har studert kurven i forhold til utskriften fra Bjørnstad, og kurvene ser helt like ut (bortsett fra svakere tall på Mustang dynoen). På begge effektkurvene flater kurven ut på 8300 rpm, men i motsetning til utskriften hos Bjørnstad (som slutter på 8300), øker effekten opp til 8500 rpm. Økningen ser faktisk ut å være på ca 3 whp.

Hadde vært artig å sett en kurve som gikk høyere opp fra da jeg var hos Bjørnstad... Burde kommet et lite stykke over 190 whp da Smile
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Zeta Send en privat melding
 Styling kit! 
Site Admin
Site Admin

Registrert: 03.01.2007
Innlegg: 711
Bosted: Longva
Svar med sitat
Hei
Fekk plutselig veldig dårlig samvittighet overfor min eigen bil, når det gjeld vask Wink
Likte godt kanal skjørta som du har planar om og montere... dei var heilt passelig Very Happy
Ikkje noko voldsomme plastikk greier, men kun det lille ekstra som forandra heile bilen Wink
Tøft!!

_________________
Mvh
Trond Ravnestad

Volvo PV 544 - Volvo 850 - Volvo V70 - VW Boble Roadster (Fiona)
Vis profilen til brukeren Finn alle innlegg skrevet av Mr PV Send en privat melding Send e-post Besøk hjemmesiden til brukeren MSN Messenger-adresse
Du kan starte nye tråder
Du kan svare på tråder
Du kan ikke endre dine egne innlegg
Du kan ikke slette dine egne innlegg
Du kan ikke stemme ved avstemninger
Alle tidspunkter gjelder for tidssonen GMT + 1 time (norsk tid)  
Side 1 av 4  

  
  
 Svar på tråden  

Søk blant norske bedrifter på io.no